سهشنبههای نوآوری، راهی به سوی ایجاد ( فن بازار ) صنعت بیمه
دومین پویش فناورانه سهشنبههای نوآوری صنعت بیمه با معرفی طرح اپلیکیشن بنو، سامانه بنوشاپ، پلتفرم خرده فروشی و سامانه هوش تجاری، سکوی بیمهگری باز و پلتفرم بیمهگری دیجیتال از سوی بیمه تجارت نو و بیمه پاوان (وجوه الکترونیک) از سوی شرکت پوشش امن وجوه الکترونیک ایرانیان و سامانه Bimrate (سامانه ارزیابی ریسک و تعیین حق بیمه انواع بیمهنامهها) از سوی شرکت فناوری سنجش کیان برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی، دکتر علی بنیادی نائینی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از شتابگیری صنعت بیمه در بهرهگیری از طرحها و ابزارهای فناورانه گفت: یکی از ماموریتهای اصلی تشکیل فن بازار بیمه، ایجاد پل ارتباطی میان فناوران و صنعتگران است.
وی افزود: خوشبختانه صنعت بیمه، ضرورت حرکت به سمت تحول دیجیتال را به خوبی درک کرده و با استفاده از تجربه و دانش فناوران توانسته طرحهای نوین بر پایه فناوری دیجیتال را به بازار بیمه کشور عرضه کند.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در ادامه، حمایتهای مهندس بهزادپور را عامل اصلی تسریع این همافزایی دانست و گفت: صنعت بیمه فضای بسیار مناسبی برای ورود طرحهای نوآورانه و فناورانه دارد که میتوان با اجرایی کردن آنها گامی بزرگ در افزایش رضایت ذینفعان صنعت بیمه برداشت و بیمه مرکزی به عنوان تسهیلگر این تعامل ایفای نقش خواهد کرد.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی ابراز امیدواری کرد، شرکتهای بیمه با همکاری شرکتهای دانشبنیان در قالب تفاهمنامههای همکاری، در مسیر تسریع و کوتاه نمودن فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت اقدام کنند.
در پایان دکتر بنیادی نائینی از برگزاری یک جشنواره ملی در قالب معرفی طرحهای نوین بیمهای با رویکرد فناورانه خبر داد و گفت: در صدد هستیم با برگزاری این جشنواره، توجه صنعتگران و صاحبان حرف و مشاغل را به رشتهها و بیمهنامههای جدید صنعت بیمه جلب کنیم و نیازهای بیمهای آنها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.